Zmena čiselnej hodnoty kóty
Příspěvků: 11
• Stránka 1 z 1
Zmena čiselnej hodnoty kóty
Dobrý deň.
Mám prosbu - jedná sa o to, že nemôžem prísť na to, ako sa dá zmeniť pôvodná veľkosť kóty na inú, aby sa napr. dĺžka prejavila aj rozmerovo na výkrese.
Zatiaľ sa mi podarilo len veľkosť kóty zmeniť premenovaním - to ale nemalo fyzicky vplyv na skutočnú veľkosť.
Ďakujem.
Mám prosbu - jedná sa o to, že nemôžem prísť na to, ako sa dá zmeniť pôvodná veľkosť kóty na inú, aby sa napr. dĺžka prejavila aj rozmerovo na výkrese.
Zatiaľ sa mi podarilo len veľkosť kóty zmeniť premenovaním - to ale nemalo fyzicky vplyv na skutočnú veľkosť.
Ďakujem.
- JanP
- Administrátor
-
- Příspěvky: 407
- Registrován: 14 dub 2014, 15:50
- Jméno (bez příjmení): Ján Pajerchin
Re: Zmena čiselnej hodnoty kóty
Dobrý deň,
DraftSight nie je parametrický systém s geometrickými ani rozmerovými väzbami.
Hodnotu kóty síce môžete prepísať, ale jej veľkosť sa nezmení.
Musíte zmeniť veľkosť objektu - a následne sa spravidla zmení aj veľkosť kóty.
Píšem "spravidla", keďže to nemusí platiť vždy (záleží na tom či je kóta asociatívna a či nemá prepísanú hodnotu).
Na tieto veci je asi najužitočnejší príkaz "Protáhnout", kedy do výberu vyberiete aj objekty aj kóty ...a po zmene (pretiahnutí) sa všetko prispôsobí (veľmi stručne napísané)
...Skúste si niekde preštudovať príkaz AutoCADu "Protáhnout", resp. anglicky _STRETCH
DraftSight nie je parametrický systém s geometrickými ani rozmerovými väzbami.
Hodnotu kóty síce môžete prepísať, ale jej veľkosť sa nezmení.
Musíte zmeniť veľkosť objektu - a následne sa spravidla zmení aj veľkosť kóty.
Píšem "spravidla", keďže to nemusí platiť vždy (záleží na tom či je kóta asociatívna a či nemá prepísanú hodnotu).
Na tieto veci je asi najužitočnejší príkaz "Protáhnout", kedy do výberu vyberiete aj objekty aj kóty ...a po zmene (pretiahnutí) sa všetko prispôsobí (veľmi stručne napísané)
...Skúste si niekde preštudovať príkaz AutoCADu "Protáhnout", resp. anglicky _STRETCH
Re: Zmena čiselnej hodnoty kóty
Myslel som kreslenie vo 2D. Takže kótu úsečky na výkrese dlhej 100 mm keď zmením na 50 mm, tak zostane na výkrese dlhá pôvodých 100 mm, len sa zmení text na 50 mm, ak som to dobre pochopil. Tak ako sa dá teda kresliť technický výkres - nie model.
Ďakujem.
Ďakujem.
- JanP
- Administrátor
-
- Příspěvky: 407
- Registrován: 14 dub 2014, 15:50
- Jméno (bez příjmení): Ján Pajerchin
Re: Zmena čiselnej hodnoty kóty
Nuž neviem či nedochádza k nejakému nedorozumeniu...
1. Nakreslíte všetky objekty 2D modelu v presných rozmeroch v mierke 1:1
2. Popíšete výkres - tj. pridáte kóty, texty, tabuľky ...pričom kóty okótujú reálne rozmery nakreslených objektov a čo sa týka veľkostí popisov (tj. textov, kót či tabuliek) tak tie v prípade ak pracujete v modelovom priestore nastavíte tak aby po vyplotrovaní v požadovanej mierke mali veľkosti aké požadujete (pri používaní popisov vo výkresovom priestore to môže byť inak -zatiaľ to dáme bokom)
3. Vytlačíte celý technický výkres v požadovanej mierke
1. Nakreslíte všetky objekty 2D modelu v presných rozmeroch v mierke 1:1
2. Popíšete výkres - tj. pridáte kóty, texty, tabuľky ...pričom kóty okótujú reálne rozmery nakreslených objektov a čo sa týka veľkostí popisov (tj. textov, kót či tabuliek) tak tie v prípade ak pracujete v modelovom priestore nastavíte tak aby po vyplotrovaní v požadovanej mierke mali veľkosti aké požadujete (pri používaní popisov vo výkresovom priestore to môže byť inak -zatiaľ to dáme bokom)
3. Vytlačíte celý technický výkres v požadovanej mierke
Re: Zmena čiselnej hodnoty kóty
Prepáčte, zle som to vysvetlil. Mám nakreslený obdĺžnik a potom po okótovaní nadobudne reálne rozmery. Tieto rozmery sú samozrejme "hrubé", lebo obdĺžnik bol nakreslený bez presných rozmerov - len tak.
A teraz by som chcel prekótovať obdĺžnik na presné miery, aby tieto miery sa reálne prejavili aj na obdĺžniku.
Ďakujem.
A teraz by som chcel prekótovať obdĺžnik na presné miery, aby tieto miery sa reálne prejavili aj na obdĺžniku.
Ďakujem.
- JanP
- Administrátor
-
- Příspěvky: 407
- Registrován: 14 dub 2014, 15:50
- Jméno (bez příjmení): Ján Pajerchin
Re: Zmena čiselnej hodnoty kóty
Bohužiať to sa v DraftSight neurobiť nedá.
Musíte nakresliť obdĺžnik s presnými rozmermi, alebo upraviť existujúci obdĺžniť tak aby mal požadované rozmery a následne ho znovu okótovať.
Tá vlastnosť ktorú požadujete sú rozmerové a geometrické väzby ktoré sa v DraftSight definovať nedajú.
V DraftSight existuje len asociativita - teda že sa napríklad hodnoty kót prispôsobia zmeneným rozmerom (to samozrejme za predpokladu že asociativita napr. kót nebola vypnutá)
Jediné čo sa dá v DraftSight urobiť je, že ak máte nejaké objekty - tak ich môžete proporcionálne zväčšiž/zmenšiť tak aby nejaký Vami požadovaný rozmer bol nejaká presná hodnota.
Musíte nakresliť obdĺžnik s presnými rozmermi, alebo upraviť existujúci obdĺžniť tak aby mal požadované rozmery a následne ho znovu okótovať.
Tá vlastnosť ktorú požadujete sú rozmerové a geometrické väzby ktoré sa v DraftSight definovať nedajú.
V DraftSight existuje len asociativita - teda že sa napríklad hodnoty kót prispôsobia zmeneným rozmerom (to samozrejme za predpokladu že asociativita napr. kót nebola vypnutá)
Jediné čo sa dá v DraftSight urobiť je, že ak máte nejaké objekty - tak ich môžete proporcionálne zväčšiž/zmenšiť tak aby nejaký Vami požadovaný rozmer bol nejaká presná hodnota.
Re: Zmena čiselnej hodnoty kóty
Takže presne kresliť ako napr. v AutoCATe sa nedá.
Upraviť existujúci obdĺžniť tak aby mal požadované rozmery som skúšal cez "Zmeniť" a "Zmeniť dĺžku" a "Prírastok".
No musím mať po ruke zrejme kalkulačku aby som dosiahol výsledok.
Ďakujem, no chcelo by to asi nejaký presnejší postup, lebo robím asi niekde chybu.
Upraviť existujúci obdĺžniť tak aby mal požadované rozmery som skúšal cez "Zmeniť" a "Zmeniť dĺžku" a "Prírastok".
No musím mať po ruke zrejme kalkulačku aby som dosiahol výsledok.
Ďakujem, no chcelo by to asi nejaký presnejší postup, lebo robím asi niekde chybu.
- JanP
- Administrátor
-
- Příspěvky: 407
- Registrován: 14 dub 2014, 15:50
- Jméno (bez příjmení): Ján Pajerchin
Re: Zmena čiselnej hodnoty kóty
Presnejšie vyjadrenie je: "Presne kresliť sa dá - len rozmery sa nedajú upravovať cez kóty"
Cez zmeniť dĺžku a prírastok ...to je problém.
Najlepšie je zvyknúť si na to že keď kreslíte objekty tak ich treba kresliť presne v požadovaných rozmeroch ...a keď treba upraviť rozmer "viacerých spojených objektov" (nemám na mysli bloky ale objekty) tak si preštudujte príkaz "Protáhnout" (_STRETCH)
Cez zmeniť dĺžku a prírastok ...to je problém.
Najlepšie je zvyknúť si na to že keď kreslíte objekty tak ich treba kresliť presne v požadovaných rozmeroch ...a keď treba upraviť rozmer "viacerých spojených objektov" (nemám na mysli bloky ale objekty) tak si preštudujte príkaz "Protáhnout" (_STRETCH)
Re: Zmena čiselnej hodnoty kóty
A môžete mi pomôcť v tom ako sa vlastne kreslí objekt aby mal presne požadované rozmery?
Ďakujem.
Ďakujem.
- JanP
- Administrátor
-
- Příspěvky: 407
- Registrován: 14 dub 2014, 15:50
- Jméno (bez příjmení): Ján Pajerchin
Re: Zmena čiselnej hodnoty kóty
...nuž, toto fórum slúži pre poskytnutie rady - nie na školenia - ale aspoň naznačím postupy:
Doleuvedené príklady sú pre úsečku (platí to však aj pre ostatné objekty)
Ak kliknete východzí bod, naznačíte smer a zadáte hodnotu, vykreslí sa úsečka o zadanej dĺžke v naznačenom smere
Klávesou F8 sa zapína/vypína režim ORTHO, tj. pravouhlé kreslenie (možno prepínať aj v priebehu príkazu)
Pri zapnutom režime ORTHO teda veľmi rýchlo naznačíte vodorovný resp zvislý smer alen napíšete hodnotu a potvrdíte ju enterom.
Ak potrebujete často naznačovať sm,er aj pod inými uhlami - nastavte a zapnite si Polarny krok po prírastkoch (napr 10 stupňov) ...a vďaka tomu následne tiež ľahko určíte požadovaný smer...
Existuje ešte niečo ako zavináč.
Prvá syntax zavináča:
Ak kliknete východzí bod úsečky, a do príkazového riadku napíšete @X,Y,Z - vykreslí sa úsečka z východzieho bodu do bodu určeného hodnotami X,Y,Z (vzhľadom k zadanému východziemu bodu). Z-ovú hodnotu nemusíte zadávať. AK ju nezadáte, bude automaticky 0.
Príklad: @5.3,0 vykreslí úsečku z východzieho bodu do bodu vzdialenéhoi v smere osi X 5.3 jednotiek a v smere osy Y 0 jednotiek - teda vodorovnú čiaru o dĺžkje 5.3 jednotiek. Ak napríklad spustíte príkaz obdĺžnika a zadáte jeho východzí bod, následne napíšte napríklad: @10,5 - a vykreslí sa Vám obdĺžnik o veľkosti 10x5 jednotiek
Druhá syntax zavináča:
Ak kliknete východzí bod úsečky, a do príkazového riadku napíšete @DĹŽKA<UHOL - vykreslí sa úsečka z východzieho bodu do bodu určeného dĺžkou a uhlom (vzhľadom k zadanému východziemu bodu).
Príklad: @5.3<0 vykreslí úsečku z východzieho bodu dlhú 5.3 jednotiek pod uhlom 0 stupňov - teda vodorovnú čiaru o dĺžkje 5.3 jednotiek.
Začiatky bývajú ťažké ...ale snáď Vám to postačí
Doleuvedené príklady sú pre úsečku (platí to však aj pre ostatné objekty)
Ak kliknete východzí bod, naznačíte smer a zadáte hodnotu, vykreslí sa úsečka o zadanej dĺžke v naznačenom smere
Klávesou F8 sa zapína/vypína režim ORTHO, tj. pravouhlé kreslenie (možno prepínať aj v priebehu príkazu)
Pri zapnutom režime ORTHO teda veľmi rýchlo naznačíte vodorovný resp zvislý smer alen napíšete hodnotu a potvrdíte ju enterom.
Ak potrebujete často naznačovať sm,er aj pod inými uhlami - nastavte a zapnite si Polarny krok po prírastkoch (napr 10 stupňov) ...a vďaka tomu následne tiež ľahko určíte požadovaný smer...
Existuje ešte niečo ako zavináč.
Prvá syntax zavináča:
Ak kliknete východzí bod úsečky, a do príkazového riadku napíšete @X,Y,Z - vykreslí sa úsečka z východzieho bodu do bodu určeného hodnotami X,Y,Z (vzhľadom k zadanému východziemu bodu). Z-ovú hodnotu nemusíte zadávať. AK ju nezadáte, bude automaticky 0.
Príklad: @5.3,0 vykreslí úsečku z východzieho bodu do bodu vzdialenéhoi v smere osi X 5.3 jednotiek a v smere osy Y 0 jednotiek - teda vodorovnú čiaru o dĺžkje 5.3 jednotiek. Ak napríklad spustíte príkaz obdĺžnika a zadáte jeho východzí bod, následne napíšte napríklad: @10,5 - a vykreslí sa Vám obdĺžnik o veľkosti 10x5 jednotiek
Druhá syntax zavináča:
Ak kliknete východzí bod úsečky, a do príkazového riadku napíšete @DĹŽKA<UHOL - vykreslí sa úsečka z východzieho bodu do bodu určeného dĺžkou a uhlom (vzhľadom k zadanému východziemu bodu).
Príklad: @5.3<0 vykreslí úsečku z východzieho bodu dlhú 5.3 jednotiek pod uhlom 0 stupňov - teda vodorovnú čiaru o dĺžkje 5.3 jednotiek.
Začiatky bývajú ťažké ...ale snáď Vám to postačí

Příspěvků: 11
• Stránka 1 z 1
Zpět na Technické dotazy DraftSight
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků